måndag 8 april 2013

Tävlande i helgen som var!

Jag har hojat även fast jag inte bloggat, visst är det lite häftigt.. :) Minns inte riktigt vad jag gjort senaste tiden men jag har varit på S-Works:en i skogen 4 gånger nu, har även cyklat lite cross. Har även blivit squash med en polare som ger rätt bra intervallträning med allt max-springande efter bollen, in i mitten, efter bollen, in i mitten etc.

Två tävlingar blev det bland annat i helgen, Keps Cup arrat av Spårvägen vid brandgatan nära källbrinks ip. Sen var det ytterliggare en Keps Cup dagen efter i ursvik arrat av JCK.

Jag har ju tagit ett steg tillbaks angående elitmotionärs-satsning bla bla och lägger fokus på att bara ha roligt på hojen igen, det innebär icke existerande träningsschema och cyklande när det passar och jag känner för det, samma sak med intensitet, längd, fokus etc. Det har mest blivit cyklande med brorsan faktiskt, riktigt kul att han börjat cykla igen, smidigt och skönt att endast ha att göra med folk man trivs med, bryr sig om och kommer överens med utan drama på sidan om.

Eftersom jag tagit ett steg tillbaka, lägger jag helt "Elit" åt sidan även om jag heller aldrig såg mig som en riktig elitåkare. Så på Keps Cuparna ställde jag upp i HSenior klass, det är facket vi som är 17-29 år hamnar i om vi inte vill köra Elitklass. Jag argumenterade upp varven till samma som H30-klassen där jag egentligen vill ställa upp i men inte får förrän nästa år. Sen gick jag och tog hem hela klassen, båda dagarna! Men ja, jag var ju ensam i den också.. =)

Men det var faktiskt riktigt riktigt roligt att köra XC-tävling, och riktigt riktigt RIKTIGT roligt att cykla mountainbike igen! Det var min tredje mountainbike runda sedan 2:a september 2012 då jag kvaddade skallen och flera brutna ben i bikeparken i järvsö. Tekniken sitter inte riktigt där än, lite klumpig i svängar, ovan med spårval och allmänt klumpig, men jag märker ändå att jag drar ifrån om jag vill när det blir tekniskt på helgens tävlingar. Klantade dock till det ett par gånger också och stannade upp helt i snö och is, så jag har nog en bit kvar på den delen ändå.

Jag ska försöka köra avslutande och tredje keps cupen nästa helg för mig, totalt fyra då jag missade första. Går jag bara i mål så vinner jag HSenior våren 2013, min första vinst! :)

Det har blivit en hel del vurpar senaste rundorna dock, kroppen har tagit mycket stryk men cykeln har jag bara fått en lite repa i som dessutom är på undersidan av kedjestaget, mest en reda i kedjestagsskyddet till och med. Så nu är första repan översläpad.

Kroppen har repor överallt dock, båda knäna är uppsvullna, axeln, höften, foten, ryggen, nacken, underarmen. Jag behöver några dagars vila så kroppen kommer ikapp nu, sen kör vi igen, förhoppningsvis en runda innan helgen iallafall. Och förhoppningsvis mer SKOGScykling =)

Hojen har gått som en dröm också, helt otroligt grym, jag är så jävla nöjd.



























Inga kommentarer: